El proper 14 de febrer se celebraran unes noves Eleccions al Parlament de Catalunya, en un moment certament complex, en que cal abordar la sortida de la crisi de la Covid-19 i fer front a l’emergència climàtica amb l’horitzó crític del 2030. La prevista arribada dels fons europeus per la reconstrucció obliga a identificar els projectes estratègics per avançar com a societat i com a país en l’actual situació, i es per això que resulta especialment interessant en aquesta ocasió analitzar quin paper i protagonisme es preveu per a la bicicleta des de les diverses candidatures en l’actual escenari electoral.
Al document que podeu descarregar trobareu l’anàlisi detallat dels diversos programes en clau de bicicleta. A continuació adjuntem un quadre resum de les principals propostes:

I a continuació reproduim els titulars (que trobareu desenvolupats al document) de la valoració general que fem de la presència de la bicicleta als programes del 14F:
- Les polítiques de mobilitat amb bicicleta tenen poc pes al conjunt dels programes.
- Manca un projecte de xarxa pedalable d’àmbit nacional.
- Manca un plantejament institucional, estructural i instrumental per impulsar la bici a nivell de país.
- Poca transversalitat de les polítiques de la bicicleta.
- L’automoció manté el protagonisme en les polítiques de mobilitat, infraestructures i indústria.
- L’impuls a la bicicleta no es presenta com un projecte estratègic de país.
I per acabar plantegem les 10 propostes de país sobre la bicicleta (al document les trobareu detallades) que animem a les diverses formacions polítiques a fer-se seves i adoptar-les com a compromisos durant la campanya.
- Ciutats i pobles pedalables
- Xarxa pedalable interurbana
- Intermodalitat bicicleta-tren i bus interurbà
- La bici als centres educatius.
- Promoció de la bici per desplaçaments a la feina.
- Indústria i sector de la bicicleta.
- Ciclologística
- Cicloturisme
- Compromís polític amb la bicicleta
- Capacitat d’execució de les polítiques de la bicicleta